تست نیکوتین | تست نیکوتین تا چند روز مثبت میشود؟



تاریخ بروزرسانی : 2024-04-16


گردآوری :

همانطور که می دانید سیگار یک ماده اعتیاد آوری می باشد که نیکوتین آن در بدن می ماند و بدن فرد سیگاری تا ۹۰ درصد نیکوتین حاصل از سیگار، سیگار الکترونیکی را جذب می کند و این امر باعث می شود تا تلفات بسیاری در فرد سیگاری به وجود بیاورد.

زمانی که نیکوتین وارد بدن می شود باعث می شود تا به ۲۰ نوع ماده مختلفی تقسیم گردد که در نهایت این مواد مضر با ادرار و مدفوع فرد دفع می گردد.

محققان به این نتیجه رسیده اند که پس از ۲ ساعت نصف نیکوتین حاصل از سیگار از بدن فرد سیگاری خارج می شود. به همین منظور پس از گذشت چند ساعت فرد نیاز به سیگار پیدا می کند. بنابر تحقیق اعضای متخصص انجمن شیمی بالینی در آمریکا به این نتیجه رسیده اند که پس از ۲ هفته فرد به روال اول خود برمی گردد.

زمانی که شما قصد ترک سیگار نمایید می توانید به کمک تیم خانه رها به راحتی کل نیکوتین را از بدن خود به راحتی خارج نموده و بدن شما پاک شود.

زمان ماندگاری نیکوتین در بدن فرد سیگاری

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که میزان ماندگاری نیکوتین در بدن فرد سیگاری چقدر است؟ ما در پاسخ می گوییم که این مدت ماندگاری به عوامل های مختلفی بستگی دارد از جمله: میزان مصرف فرد از نیکوتین سلامت بدنی فرد متابولیسم فرد، طرز مصرف و…

شما می توانید برای رهایی از سیگار و دریافت مشاوره به کلینیک ترک سیگار خانه رها مراجعه نمایید.

مدت زمان اثر نیکوتین

زمانی که نیکوتین بر بردن فرد سیگاری لازم است در عرض ۲۰ ثانیه می باشد چرا که پس از مصرف نیکوتین ۲۰ ثانیه زمان میبرد تا به مغز برسد این امر به واقعیت پیوسته که افراد سیگاری با تجربه های متناقضی مختلفی را با مصرف سیگار مانند آرامش تجربه می کنند.

موارد موثر در زمان باقی ماندن نیکوتین بر فرد

عوامل مختلفی در مدت زمانی که نیکوتین در بدن فرد سیگاری باقی می ماند موثر می باشد ازجمله:

  • تعداد زمان سال هایی که فرد نیکوتین مصرف می نماید.
  • میزان مصرف استفاده از تنباکو و سیگار کشیدن
  • گونه ای که از نیکوتین استفاده می گردد.

آیا نیکوتین در آزمایش خون نمایش داده می شود؟

برای بسیاری از افراد این پرسش مطرح می گردد که آیا در آزمایش خون، نیکوتین نمایش داده می شود؟ ما در پاسخ می گوییم که بله آزمایش خون می تواند در اندازه گیری سطح نیکوتین و متابولیت های آن قابل شناسایی باشد.

 مثبت شدن تست اعتیاد

آیا سیگار در آزمایش باعث مثبت شدن تست اعتیاد می گردد؟

سوال بسیار مهمی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده این است که آیا زمانی که تست اعتیاد می دهیم مصرف سیگار باعث مثبت شدن آن می گردد یا نه؟

توجه کنید که پاسخ این سوال به آزمایشی که شما می دهید بستگی دارد. زمانی که آزمایشی که شما می دهید تست نیکوتین هم در آن باشد در این صورت جواب تست مثبت می گردد.تست نیکوتین فقز در مواقعی که کارفرما درخواست کند و برای شرابط خاص استفاده می گردد.

سوالات رایجی که در زمان آزمایش به وجود می آید:

داروهایی که باعث مثبت شدن تست اعتیاد می شود کدام است؟

بعضی از افراد بدون این که اعتیادی داشته باشند تست اعتیاد آن ها مثبت می شود چرا که آن ها بدون دانش قبلی از داروهایی استفاده نموده اند که منجر به مثبت شدن تست اعتیاد فرد می گردد. داروهایی از جمله:

متادون، کوکائین، داروهای ضد افسردگی سه حلقه، متامفتامین و بابیتورات، داروهایی که شامل آمفتامین می باشند، فن سیکلیدین، بنزودیازپین، کانابینوئید و…

آیا سیگار منجر به مثبت شدن تست اعتیاد می شود؟

مصرف سیگار تنها برای شرایطی که کارفرما درخواست تست نیکوتین نماید مثبت می گردد در غیر این صورت جواب مثبت نخواهد بود.

تاثیر استرس بر آزمایش فرد

اگر شما به هر دلیلی نیاز به آزمایش داشتید توجه کنید که استرس در جواب آزمایش بسیار موثر می باشد شما باید از شب قبل آزمایش آرامش خود را حفظ نمایید چرا که وجود استرس باعث می گردد تا سطح قند خون افزایش پیدا کند که در نتیجه باعث می گردد تا تست تحمل گلوکز کم شود. همچنین از طرفی  استرس باعث تغییراتی در زیاد شدن هموگلوبین خون و تغییرات هورمون های رشد، کورتیزول و پرولاکتین و…  می گردد و در نتایج تست آزمایش بسیار موثر می باشد.

نتیجه گیری 

سیگار یک مواد مضری برای فرد سیگار و اطرافیان او می باشد که هر چه زودتر دست به کار شوید و به دنبال راه ترک سیگار باشید تا بتوانید زودتر خود را از دامان خطرهای گوناگونی نجات دهید. چرا که مصرف سیگار باعث می شود تا مرض های مختلفی را برای شما به وجود بیاورد و جان خود و اطرافیانتان را به خطر بیاندازد امروزه با تاسیس خانه رها هزاران نفر از افرادی که فکر می کردند تا هیچ وقت نتوانند از شر این ماده سمی راحت شوند به راحتی در عرض چند روز برای همیشه با این ماده سمی خداحافظی کردند و زندگی جدیدی را به خود هدیه داده اند. همین حالا شما هم می توانید جز افرادی باشید تا زندگی جدید و سالمی را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.



از اینکه مجله شمعدونی رو روزانه مرور میکنید از شما ممنونیم

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*